top of page

הילה שוורץ - עיריית עכו


הילה שוורץ מקדמת עסקים ודיגיטציה בעיריית עכו. השתתפה במחזור הראשון של הכשרת מובילי נתונים לפיתוח כלכלי ברשויות מקומיות, בתמיכת קרן ראסל ברי. בימים אלה נובה מלווה את הילה בפרויקט להקמת דש בורד למנהלת עסקים של עיריית עכו. פרויקט זה נערך גם הוא בתמיכת קרן ראסל ברי.

מה אני עושה ביומיום: אני שייכת למינהלת עסקים, אסטרטגיה וחדשנות בעיריה ואנחנו עוסקות בפיתוח מנועי הצמיחה של העיר ותכנון לטווח ארוך ובהיבטים שונים של קידום העסקים בעיר. מנכ"ל העיריה שראה חשיבות גדולה בעבודה על בסיס נתונים ביקש שנוביל פרויקט פילוט של הקמת דש בורד לתחום העסקים בעיר. אני כלכלנית בהכשרתי ומחוברת לנתונים ולכן התהליך הזה מאוד חשוב לי. התחלנו במיפוי ואיסוף נתונים מכל מיני מקורות ואנחנו לאט לאט בונים מאגר נתונים שיהווה בסיס למערך ה BI הרשותי ויהווה כלי משמעותי לקבלת החלטות וניצול משאבים וישרת בשאיפה את כל המנהלות של העיריה בעתיד הקרוב.


נתון מענין עלי: אני "חולת" סדר ויש לי במחשב 50 תיקיות מאוד מסודרות בתוכן כל הנתונים שאני מובילה ובתוכן עוד עשרות תתי תיקיות.


שינוי משמעותי שעשיתי ברשות ביכולת שלה ללמוד מנתונים: השינוי שעשיתי שנראה אולי קטן אבל הוא מאוד משמעותי זה היכולת לאסוף את הנתונים ולשמור על האיכות שלהם. גילינו שאנשים לא ידעו איך לאסוף נתונים, היו מתעדים ורושמים נתונים על נייר ומתייקים בקלסר, או שכל מחלקה עבדה לפי מדד אחר לאותו תחום. כשצוללים לנתונים מבינים שהבלאגן הזה יכול לייצר נתונים חופפים או סותרים ולכן יש חשיבות מאוד גדולה לאיך אוספים נתונים ואיך משמרים אותם לאורך זמן. אני הכנסתי שינויים בכלי האיסוף ובשגרות עבודה שעוזרים לדבר הזה לקרות. מרמת המערכת שאליה אוספים את הנתונים ועד השאלות הקטנות כמו האם שמים מקף במספרי טלפון או לא.


איך הנתונים עזרו לנו לבצע עבודה טובה יותר: גילינו שהרבה עסקים מתחום התיירות, כמו מסעדות ומקומות בילוי, מעונינים שהעיריה תסייע להם בשיווק ובפרסום. אנחנו יוצרות בימים אלה מערך הכשרות שמעניק להם ידע וכלים איך הם יכולים לשווק את עצמם בצורה טובה יותר, ובנוסף אנחנו משיקות פלטפורמה שתחבר בין האירועים בעיר לבית קהילת העסקים ותהפוך את השירותים שהעסקים מציעים לחלק מחווית התרבות והתיירות בעיר באופן דיגיטלי ונוח ישירות לתייר/ תושב. השותפים העיקריים שלי להובלת תהליך מבוסס נתונים: המנהלת שלי יונית סמולש-מנהלת אגף אסטרטגיה וחדשנות, המנמ"ר של העיריה, יוסי לוי, אנשי מחלקת הנדסה צוות החדשנות של בלומברג שפועל בעיר וכל מי שעוסק בעסקים החל ממנהלת איזורי תעשיה, מנהל המוקד, מנהל הגביה ומנהל רישוי עסקים ועוד רבים אחרים.


הדבר הכי חשוב שגיליתי על עצמי בתהליך: שיש בי את היכולת לרתום אנשים . יש הבנה מאוד חשובה בעיריה שרוצים לקדם את התחום של עבודה עם נתונים, אבל צריך את הבנאדם שידחוף את זה בפועל והתחדד לי שלא רק שאני אוהבת נתונים אני מצליחה לשדר את ה"פאשן" הזה לאנשים שסביבי ולגרום גם להם להפוך לקצת משוגעים לדבר.


העצה הכי טובה שקיבלת במהלך הפרויקט: שלא צריך שיהיה הכל ב- 100% כדי לצאת לדרך לפעמים מספיק שיש גם רק חלק מהנתונים כדי להראות היתכנות. אנשים ירתמו כשהם יראו משהו בעיניים ולפעמים לא כדאי לחכות לסוף.




bottom of page